رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

ما در مجله خبری اینترنتی رومئونو سعی میکنیم جذاب ترین و مهمترین خبر ها و مقالات روز ایران و جهان را از سرتاسر وب گردآوری کنیم و اینجا در معرض نمایش کاربران علاقه مند بگذاریم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

گهگاه اشخاص بعد از سوراخ شغل میان اطلاع رسانی شغلی مورد رویایی خویش را پیدا می‌نمایند ولی برای قبولی می بایست در گفتمان آیتم پذیرش قرار گیرند تا بتوانند شغل موردنظر را کسب نمایند. ما درین مقاله فراگیری رزومه نویسی قصد داریم شمارا با طرز تایپ کردن رزومه شغلی صحیح آشنا سازیم با ما یار و همدم باشید. 

البته برای پیروزی نیاز میباشد تا رزومه عالی را به صاحب کار نشان دهید تا گزینه پذیرش قرار گیرد. در‌این دربین پرسشی به وجود می آید که چه‌طور می‌اقتدار از در بین هزاران درخواست کننده عالی موردتوجه صاحب کار قرار گیرید و پیروز گردید.

برای پیروزی بایستی رزومه شغلی قابل توجهی داشته باشید تا بتواند لحاظ صاحبکار را به خویش جلب کرده و شما نیز در فهرست پذیرفته شدگان قرار گیرد.

رزومه شغلی چه میباشد؟

پیش از اینکه وارد مقوله فراگیری طرز تایپ کردن رزومه شویم نخست بایستی مقدماتی را توضیح دهیم. به معنای حقیقی و واقعی کلمه و واژه رزومه شغلی معرف شماست تا نشان دهد در قبل چه سوابق کاری داشتید و چه‌گونه شخصی می باشید. کارفرمایان عمدتا آن را از شما هنگام استخدام تقاضا می‌نمایند تا جویا شوند آیا شخص قابل قبولی برای جایگاه شغلی موردنظر می‌باشید یا این که نه.

رزومه‌ها عمدتا می بایست بی نقص نوشته شوند تا بتوانند معرفی جامعی از شما داشته باشند. در غیر این شکل ممکن میباشد صاحبکار چندان شناخت با شما پیدا نکرده و بخواهد پاسخ خویش را به شیوه دیگری بدست آورد. مدیران استخدامی عده ای میباشند که با تقاضاکننده بخش اعظمی رو به رو می‌باشند و نمیخواهند به نظارت تک تک اشخاص بپردازند تا بتوانند مورد مطلوب را تعیین نمایند.

داشتن یک رزومه مطلوب داده ها کافی به آنان خواهد اعطا کرد و عملیات استخدام را سرعت خواهد اعطا کرد. رزومه نشان از این داراست که شخص تقاضاکننده به طور کامل میل به انجام شغل موردنظر داشته و اطلاعاتی را به مدیران استخدامی در سمت و سوی استخدام می دهد که ممکن میباشد به صورت معمولی نتوان آن‌ها را اعلام‌کرد.

در برخی از کشورها به مکان رزومه از عبارت CV که مخفف کلمه و واژه Curriculum Vitae به کار گیری می‌گردد. همینطور کارنامک اسم دیگری میباشد که بر روی رزومه گذاشته‌اند. یک سوابق کاری مطلوب می تواند به طور چاپ گردیده در حداکثر یک یا این که دو ورقه و یا این که الکترونیکی در قالب فایلهای PDF و DOC باشد.

وقتی که حرف از سوابق کاری می گردد، پرسش اصلی این میباشد که چه مواقعی می بایست در رزومه گنجانده گردد. در‌صورتی‌که جستجویی در تارنما‌های متعدد کنید به مثال‌های متفاوتی از رزومه می سید و این تنوع سبب سردرگمی می شود.

در تعریف‌و‌تمجید آن می بایست اعلام‌کرد، نوشته‌ای میباشد که پیشینه سابقه تحصیلی، مهارت‌های شغلی، تجربیات کاری و مهارت‌های شخص جویای عمل در آن درج می گردد. در واقع کمپانی‌ها و بنگاه‌های متفاوت برای استخدام اشخاص، نیاز به نوعی پیش قضیه دارا هستند تا بتوانند از بین درخواست‌های مو جود مطلوب‌ترین مورد را گزینش کنند. از این رو نیاز به داشتن رزومه مطلوب برای شخص درخواست کننده عمل بسیار ضروری میباشد.

این نکته را هم بگوییم و برویم رمز اصل مقاله طرز تایپ کردن سوابق کاری. به نوعی می بایست رزومه شغلی را معرف شما دانست که روشی سهل و آسان برای کسب داده ها شما از سوی رئیس استخدامی یا این که به عبارتی کارفرماست. هیچ صاحب کار یا این که رئیس استخدامی وجود ندارد که از شما رزومه‌ای درخواست نکند. براین اساس بایستی بدانید با چه‌طور عده ای رو به رو می باشید تا در اسرع وقت استخدام گردیده و دیگر نیاز نباشد به سراغ شغل دیگری روید.

شیوه نوشتن رزومه برای استخدام

ما در‌این مقاله قصد داریم روش تایپ کردن رزومه شغلی را برای شما شرح دهیم و از این رو شش مرحله را می بایست برای فراگیری رزومه نویسی سپری فرمایید.

مرحله 1: انجام پژوهش ها
او‌لین مرحله از مسئله نحوه نوشتن رزومه این میباشد که شما می بایست قبل از تایپ کردن رزومه سوالاتی که یک رئیس استخدامی ممکن میباشد از شما بپرسد را جمع آوری کرده و متناسب با آن یک رزومه ساخت نمایید. پژوهش ها جهت گردآوری داده ها بدون نقص پیرامون رزومه شغلی از اهمیت اکثری شامل است. بدین ترتیب تولید یک رزومه شغلی فقط به تایپ کردن اسم و اسم خانوادگی یاور با بعضی جزئیات غیرمهم وجود ندارد. صاحبکار یا این که مدیریت استخدامی که‌این رزومه را مطالعه می‌نماید همت داراست به جزئیات مهمی دست یابد. از این رو اهمیت داشته که قبل از تایپ کردن رزومه پژوهش ها ما یحتاج را داشته باشید تا با دانایی به ساخت‌و‌ساز رزومه بپردازید.

رزومه شغلی همان گونه که از نامش پیداست، بدان شکل بوده که شما بایستی داده ها حقیقی و واقعی از خویش ارائه دهید. به این ترتیب نباید صاحب کار را متوجه دروغی فرمائید. چون سوای پژوهش ها نمی‌توانید رزومه دقیقی بنویسید که عاری از ایراد باشد. دومی مرحله از یادگرفتن رزومه نویسی تحت را به دنبال بخوانید :

مرحله 2: استعمال از ایده
دو‌مین مرحله از مسئله شیوه نحوه نوشتن رزومه کاری این میباشد که عملکرد نمائید در تایپ کردن رزومه ایده و خلاقیت به خرج دهید. ولی این ایده یا این که خلاقیت نباید موجب گردد تا از هدف ها به دور گردیده و موجب شود تا نتوانید رزومه نیکی را بنویسید. تایپ کردن رزومه استانداردهایی داشته که می بایست طبق آنان کار خواهد شد (منبع)، در غیر این شکل نمی‌قدرت به آن فیض موردنظر دست یابید. براین اساس همت داشته باشید از ایده خویش و دیگرافراد در تایپ کردن رزومه سود گیرید.

بعضی ایده و خلاقیت‌ها موجب بهبود رزومه گردیده و این فرمان در غایت لحاظ صاحب کار یا این که مسئول استخدام را به خویش جلب خواهد کرد و فرآیند استخدام شما هم سهل و آسان میگردد. به این ترتیب نباید نسبت به ایده یا این که مورد ها این چنینی بی تفاوت بود.

ناگفته نماند ایده نباید در سطحی باشد که شمارا از استانداردهای موردنظر بدور سازد، چون این دستور موجب شود تا ایده سود‌ای نداشته و تاثیری به حالا رزومه شما نداشته باشد. از این رو بهتر میباشد که اعتنا به ایده داشته و از آن در تایپ کردن رزومه الگوبرداری فرمایید. رزومه‌ها اسنادی می‌باشند که به شما امداد می‌نمایند بهتر به صاحبکار شناسانده گردید و در فیض در حالتی که بی نقص باشد، به فیض خواهید رسید.

اما برای این نصیب بایستی به تعدادی نکته دقت داشته باشید. رابطه خیر با بقیه همیاران داشته باشید تا از روش آن ها کمکی بدست آورید. همت نمایید تعادل شغلی داشته و برای ساخت رزومه هزینه پایینی داشته باشید. رهبری تیمی برای ساخت یک رزومه عالی شغلی برعهده گیرید. فراگیری مایحتاج را کسب نمایید تا بتوانید پیروز باشید. سو‌مین مرحله از فراگیری رزومه نویسی ذیل را به‌دنبال بخوانید :

مرحله سوم: ادراک مهارت ها
سومی مرحله از مسئله روش تایپ کردن رزومه این میباشد که کارایی نمائید برای ساخت رزومه شغلی مهارت‌هایی که با آن مواجه میشوید را ادراک نمائید تا بهتر بتوانید یک رزومه بدون نقص و جامع داشته باشید. مسئول استخدام توجهی بخش اعظمی به رزومه شغلی شما دارااست و در صورتیکه ناقص باشد حتما موجب عدم پذیر شما در کنار موردنظر میشود و شاید این مسئله چندان خوشایند نباشد.

شغلی که رویای عمل در آن را داشتید، به جهت رزومه شغلی ناقص از دست رفته میباشد. پس بهتر میباشد قبل از اینکه چنین اتفاقاتی را شاهد باشید، مهارت‌ها را فهم کرده و رزومه عالی برای خویش دست و پا فرمائید تا از عدم پذیرش در شغل خاصی به دور بمانید.

اشخاص بخش اعظمی به جهت عدم اعتنا به‌این زمینه پیروز نبودند و چند توشه هم کوشش کردند آن را بهبود بخشند البته چندان بهره نداشت. به هر هم اکنون شعور مهارت و تفهیم آن اهمیت بخش اعظمی در ساخت رزومه شغلی داراست.

همت نمایید با مدیران ابتکار عمل گفتگویی داشته باشید، مطلقا آن‌ها یاری شایانی دراین باره خواهند کرد و شما‌را نجات خواهند اعطا کرد. چهارمی مرحله از یادگرفتن رزومه نویسی پایین را در‌پی بخوانید :

مرحله 4: تخصص های خویش را بیان نمایید
چهارمی مرحله از قضیه شیوه تایپ کردن رزومه این میباشد که یکی‌از مهم ترین قسمت‌های رزومه بیان تخصص‌های شماست. چون سوای ذکر آن به طبع نخواهید توانست معرفی صحت از خویش ارائه دهید. مسئول استخدام به تخصص شما اهمیت فراوانی می دهد، به شکلی که هنگام گفت‌و‌گو چنین پرسشی دارااست که تخصص شما در چه مواردیست و از این روباید جواب بی نقص و مناسبی داشته باشید تا بتوانید خویش را از این مرحله طاقت فرسا نجات دهید.

اما عنوان کردن تخصص در رزومه یکی موادسازنده این مقاله میباشد. عنوان کردن تخصص خویش برای صاحب کار یا این که به عبارتی مدیریت استخدام اهمیت بالایی داشته چون بدین شکل شناخت بی نقص‌تری با شما پیدا خواهد کرد و میتوانید یک امتیاز مثبت هم از سوی صاحب کار کسب نمایید.

گفتنیست هر تخصصی شاید مطلوب صاحب کار موردنظر نباشد و کارایی فرمایید در‌حالتی که از تخصصی برخوردارید که مطلوب شغل آینده شماست، به سراغ آن بروید.

براین اساس بسیار اصلی میباشد که تخصص خویش را در رزومه بیان نمایید تا صاحبکار یا این که مدیریت استخدام شناخت بی نقص و بی‌نقص با شما پیدا کرده و بتواند انتخابی روی شما داشته باشد. به صورت کلی درصورتی که بخواهیم برخی از ناحیههای تخصص برای عنوان کردن را اسم ببریم مسلما فهرست پایین کاربردیست.

مدیر بدون نقص
استراتژی های نیروی عمل
سئو میزان دارایی
طرح ریزی و پیش گویی فروش
رهبری مجموعه
رئیس پروژه
ارتباط ها مشتری و محافظت
شبکه های بازاریابی و فروش
رئیس موجودی
مرحله 5: رزومه زیبایی بسازید
پنجمی مرحله از مسئله روش تایپ کردن رزومه این میباشد که ظواهر رزومه اهمیت بخش اعظمی داراست و در‌صورتی‌که رزومه شلخته و نامنظمی داشته باشید، مدیریت استخدام یا این که صاحبکار شاید توجهی به شما نداشته باشد و رزومه را کنار بگذارد. براین اساس بایستی اعتنا داشته باشید که چه رزومه‌ای از حیث ظاهری ساخت می کنید.

بعضا مسئولان استخدام ظاهرا رزومه آلرژی داشته و در صورتی‌که با رزومه نامناسبی رو به رو شوند، مسلما شخص را پذیرش نکرده و رزومه را رد خواهند کرد. شاید نباید ذکر داشت که ظواهر یک رزومه در پذیرش نقش اکثری داراست، ولی بی تاثیر هم وجود ندارد.

بخصوص درصورتی که رزومه جامعی داشته باشید که فاقد ظاهری منظم میباشد، ممکن بوده از نظر صاحب کار چندان شخص قابل قبولی نباشید و نشان از بی نظمی شغلی باشد. ولی در شکل وجود نظم در چنین رزومه‌ای لحاظ صاحب کار بسیار جلب شود و در فیض برد شما‌را در‌پی خواهد داشت.

بدین ترتیب چه خوب میباشد در شرایطی‌که بدین نکته هم اعتنا داشته باشید تا سربلند از رای زنی خارج بیایید. بدین ترتیب می بایست در ظاهر رزومه موردنظر خویش اعتنا داشته باشید و از کنار این گزینه معمولی عبور نکنید. چون می تواند تاثیر اکثری در پیروزی شغلی شما داشته باشد.

مواقعی که زیبایی رزومه شمارا در‌پی داراست به شرح ذیل میباشد:

برای متن گزاره مهم از لیست بولتن یا این که تراز موجه استعمال فرمایید.
از فونت ها و طرح های بی آلایش به کار گیری نکنید.
از رنگ ها و تصاویر خودداری کنید.
مدام از لیست ها و ردیف های گلوله ای برای “قسمت های تخصصی” استعمال فرمایید.
در کلیه رزومه ها از یک قالب منفعت گیرید.
مرحله 6: کپی از ورژن فعلی
ششمی مرحله از قضیه روش تایپ کردن رزومه این میباشد که همت فرمایید از رزومه‌ای می‌نویسید، یک ورژن دیگر هم ساخت نمائید تا آن را برای موردها ضروری به یاور داشته باشید. به این ترتیب به چنگ آوردن اسکن یا این که به عبارتی اسکن برداری بسیار کاربردیست.

همت فرمائید کپی از رزومه در اکنون تولید خویش داشته باشید تا چند ورژن به مکان یک ورژن داشته باشید. این دستور موجب گردد در صورتی رزومه در آغاز از دست رفت، بتوانید از رزومه ثانویه فایده گیرید و هیچوقت سوای رزومه مطلوب نباشید.

به این ترتیب این بسیار اهمیت داراست که اسکن از روی رزومه نخستین داشته باشید تا هرگز با موضوع تلف کردن رزومه مواجه نشوید. تهنیت می گوییم. شما مطرح ترین مسائل مرتبط با فراگیری رزومه نویسی را فرا گرفتید.

صحبت پایان

نباید برای تایپ کردن یک رزومه عالی بترسید و بگویید که تجربه‌ای برای تایپ کردن آن ندارید. تنها کافیست یه خرده خلاقیت و اعتنا به خرج دهید تا به سود‌ای که غرض دارید دست یابید. با مراجعه به شیت طریق تایپ کردن رزومه می‌توانید اشتباهات و سوال ها خویش را با کارشناسان بین بگذارید. یااینکه روی لینک و پیوند تحت کلیک فرمائید :

منبع : آموزش رزومه نویسی

https://bit.ly/30elbEA
 

 

  • ۹۹/۰۷/۰۷
  • محسن مینایی

رزومه نویسی

مهاجرت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی