رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

ما در مجله خبری اینترنتی رومئونو سعی میکنیم جذاب ترین و مهمترین خبر ها و مقالات روز ایران و جهان را از سرتاسر وب گردآوری کنیم و اینجا در معرض نمایش کاربران علاقه مند بگذاریم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰


ناسا یک سیستم تماما نو ساخته میباشد که میتواند فرود روی ماه و مریخ را بسیار معدود خطرتر نماید و قصد دارااست آن را برای یکی مأموریت‌های آینده خویش تست نماید. پروژه تکامل امکان‌های یک دست و فرود ایمن ناسا (SPLICE) قصد دارااست با ادغام گروه‌ای از حسگرهای لیزری، دوربین، کامپیوتری با سرعت بالا و بعضا الگوریتم‌های پیچیده، ایمنی در فرود را بهبود ببخشد که همگی آنان، میتوانند نیاز به خلبان انسانی را برطرف نمایند. این یک خبر علمی میباشد 

به گزارش مجله رومئونو ران سوستاریچ، مدیریت این پروژه در بیانیه ناسا اعلام کرد: «آنچه ما در هم اکنون ساختن آن هستیم، سیستم فرود بدون نقص میباشد که برای مأموریت‌های آینده آرتمیس به ماه گزینه استعمال قرار خواهد گرفت و می تواند برای مأموریت‌های مریخ نیز به‌عمل گرفته گردد. فعالیت ما این میباشد که اجزای غیروابسته را کنار هم در اختیار بگذاریم و اطمینان نتیجه ها کنیم که به‌تیتر یک سیستم عملکردی صحیح فعالیت می‌نماید.»

این سیستم میتواند به کاوشگرها اذن دهد تا دامنه بسیار بزرگ‌تری از جای ‌ها، مثلا مجاورت تخته سنگ‌ها یا این که گودی‌ها را لمس نمایند. همینطور قادر است بخش ها امنی را که اندازه‌ای برابر با نیمی ‌از یک زمین فوتبال دارا‌هستند، شناسایی نماید. برای ادراک بهتر این مورد، مورد نیاز میباشد بدانید «آپولو ۱۱» دارنده یک حیطه فرود حدودا ۱۷ و ۵ کیلومتری از دو طرف بود. این محاسبات مرتبط با سال ۱۹۶۸ میباشد.

رده فرود آپولو ۱۱

تصویری از حیطه‌ای که آپولو 11 قرار بود روی ماه فرود آید در مقایسه بامنطقه فرودی که فضاپیمای آرتمیس در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت

این سیستم برای انتخاب مکانی که در آن قراردارد، داده ها به‌دست آمده از اسکنرهای سطح زیرین خویش را با مقر داده‌ای از آرم‌های شناخته گردیده، مقایسه می‌نماید. چهار کیلومتر فراتر از سطح فرود، لیزر سه پرتویی سیستم، ایمن‌ترین محل فرود را شناسایی می‌نماید. ناسا امیدوار میباشد که‌این سیستم بتواند به‌تیتر بخشی از اپلیکیشن آرتمیس که از اوایل سال ۲۰۲۴ اجرا شود، قابلیت فرود او‌لین زن روی کره ماه را مهیا نماید.
ماشین کرایه ای قصد داراست، نخست این سیستم را در طول پرواز با موشک «نیوشپرد بلو ارجین» طی یک کدام از مأموریت‌های آینده خویش تست نماید. بازه انجام این مأموریت معین وجود ندارد. در‌این تست‌ها، SPLICE به‌مکان جست‌وجوی مکانی امن برای فرود روی ماه، درپی مکانی مطلوب برای فرود موشک نیوشپرد روی زمین خواهد بود. برای تحقق بی نقص این سیستم، ناسا روش متعددی در پیش داراست.

جان کارسون، رئیس مخلوط فنی برای فرود ظریف ناسا، در بیانیه خاطرنشان کرد: «فرود ایمن و ظریف بر کرات دیگر هنوز هم با معضل‌های بخش اعظمی رو‌به‌رو میباشد.» ایشان ادامه داد: «هنوز هیچ فناوری تجاری نیست که بتوانیم برای این فعالیت تنظیم کنیم، ازاین‌رو مجموع مأموریت‌های آینده می تواند از این قابلیت و امکان فرود ظریف به کار گیری نمایند.»
 

منبع : https://www.nasa.gov/

  • ۹۹/۰۷/۰۵
  • محسن مینایی

ناسا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی