رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

رومئونو : مجله خبری اینترنتی

مجله خبری اینترنتی رومئونو انتشار اخبار و مقاله های جذاب و مهم ایران و جهان

ما در مجله خبری اینترنتی رومئونو سعی میکنیم جذاب ترین و مهمترین خبر ها و مقالات روز ایران و جهان را از سرتاسر وب گردآوری کنیم و اینجا در معرض نمایش کاربران علاقه مند بگذاریم.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰


تعیین میکروفن برای پادکست و استریم به پژوهش ها متعددی در بازار نیاز داراست و بایستی باتوجه‌به دارایی‌ی دردسترس، شایسته ترین آیتم را پیدا کرد. با رومئونو در راهنمای خرید شایسته ترین میکروفن برای ضبط پادکست و استریم یاور گردید.


در‌حالتی که در بازار به دنبال خرید میکروفن میگردید، به طبع کاربرد مشخصی از آن انتظار دارید. میکروفن‌های جانور بسته به ارزش و امکان‌ها، هرمورد برای کاربرد خاصی مطلوب میباشند. به‌تیتر نمونه میکروفنی که برای استریم زنده مطلوب باشد، شاید برای ضبط موسیقی و...، خروجی بسیار بدی ارائه نماید. همینطور، شاید میکروفن‌های عالی با سیگنال‌های فن‌ای اختصاصی موسیقی برای پادکست تجربه‌ی کاربری سادگی به‌همپا نداشته باشند. درنهایت میدانیم که میکروفن‌ها صرف‌لحاظ از ظواهر و مدت‌ی قیمتی، هر مورد برای وظیفه‌ی خاصی پباده سازی گردیده‌اند و مهم ترین نکته در گزینش آن ها، کاربری مدنظرتان میباشد. درین مقاله رومئونو، تنی چند از میکروفن‌های برتر بازار را برای کاربردهای متنوع معرفی میکنیم. این مقاله یکی از مقالات حوزه راهنمای خرید میباشد 

راهنمای خرید و نکاتی که قبل از خرید میکروفن بایستی بدانید

قبل از خرید میکروفن، بهتر میباشد با روش‌ی کوشش این دستگاه‌ها شناخت اجمالی داشته باشید. در کاربردهای مرسوم و سنتی استودیویی، میکروفن یکی امکانات آنالوگ محسوب میشد که به‌امداد کابل XLR، سیگنال‌‌های صوتی را به کامپیوتر یا این که کنسول صوتی ارسال می کرد. اکثر اوقات از میکسر هم در وسط‌ی مسیر به کار گیری می گردد که می تواند یکسری میکروفن را مدیر نماید. در چنین ساختاری، سیگنال‌های ارسالی از میکروفن اکثر زمان ها خلوص چشمگیری دارا هستند. فرایندهای دیگر همانند EQ و فشرده‌سازی پویا و باصرفه‌سازی جلوه‌های صوتی در مرحل ساخت انجام میشوند.

میکروفن‌های دیجیتالی که اکثر اوقات هم با به کارگیری از رابط USB به دستگاه غرض وصل می شوند، عملکردی به طور کامل مختلف با میکروفن‌های مرسوم آنالوگ دارا هستند. درین دستگاه‌ها، سیگنال صوتی در درون خویش میکروفن پردازش و دیجیتالی میگردد و در جهت دیگر کابل، به انجام روند خاصی نیاز وجود ندارد. هرگونه بازنویسی و باصرفه‌سازی که مخاطب در کامپیوتر خویش روی سیگنال‌ها انجام میدهد، روی سیگنال‌هایی پیاده میگردد که پیش از این به‌شکل دیجیتالی پردازش گردیده‌اند. مشخصاتی همانند حداکثر سمپلینگ و بیت‌ریت را میکروفن تهیه می‌نماید؛ درنتیجه، هر میکروفن USB را می‌قدرت به مبدل آنالوگ و دیجیتال (DAC) دانست که معمولا در اختیار گرفتن وسعت صدا هم جزو قابلیت و امکان‌های داخلی آن به حساب می آید. در اختیار گرفتن وسعت صدا در دنیای میکروفن‌های آنالوگ (Gain Knob) اکثر زمان ها با به کارگیری از تجهیزی اضافه انجام میشود که Mic Pre اسم داراست. میکروفن‌های USB در بیشتر مواقع از جک هدفون هم منفعت می برند.

میکروفن‌های USB یک‌سری وظیفه را به طور همزمان انجام می دهند که یکی‌از آنها تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال میباشد
تفاوت اساسی بین اشکال میکروفن‌های USB، در چگونگی پردازش سیگنال دیجیتالی در آنها چشم میگردد (DSP). برخی از میکروفن‌ها به چنین ساختارهایی مجهز می‌باشند و به‌شکل ماهرانه‌ای از آنان استعمال می‌نمایند. اما بعضی دیگر DSP ندارند و در به عبارتی مرحله‌ی اخذ سیگنال، برای ارائه‌‌ی خالص‌ترین سیگنال با بیت‌ریت زیاد همت می‌نمایند. در بعضی مثال‌ها، خیر‌فقط از DSP به کارگیری می شود؛ بلکه پوشش عالی در حوالی آن وجود داراست که فقط سیگنال خالص را از خویش عبور می دهد. چنین پوشش و ساختاری بسته به کاربری میکروفن برایتان میتواند اثرگذار باشد. معمولا میکروفن‌هایی با DSP توانمند و رشته‌ای بیشتر برای گیمرها کاربرد پیدا می‌نمایند.

در دنیای میکروفن‌های استودیویی و بیرون از قلمرو میکرون‌های USB، اشکال میکروفن با اسم‌های Condenser و Dynamic و Ribbon وجود دارا‌هستند. همینطور، الگوهای قطبی اخذ سیگنال هم در میکروفن‌ها تنوع متعددی داراست که با اشکال اسم Cardioid ،Hypercardioid ،Omnidirectional و Figure-eight شناخته می شوند. در میکروفن‌های USB دیجیتال، در بیشتر مواقع میکروفن‌های کندانسور را می بینیم که اکثرا الگوهای Cardioid دارا‌هستند.

میکروفن دیجیتال

از سایر نکات اصلی میکروفن‌های USB می‌قدرت به آغاز فعالیت سریع آنها اشاره نمود. به‌ذکر دیگر، این امکانات به‌اسم Plug-and-play شناخته میگردند و به‌محض اتصال به کامپیوتر، قابلیت به کارگیری از آنان آماده می گردد. اکثر زمان ها قابل انعطاف‌افزارهای استریم و ضبط صدا به‌محض اتصال میکروفن USB آن را شناسایی و به کار گیری به‌تیتر ورودی اساسی را توصیه می‌نمایند. ولی کلیه قابل انعطاف‌افزارهای جان دار هم لزوما تماما با میکروفن‌های USB هماهنگ نیستند. به‌تیتر نمونه، می‌اقتدار به برنامه رشته‌ای Avid Pro Tools اشاره نمود که حتی به‌تیتر اپ استاندارد ضبط موسیقی شناخته میگردد؛ البته برای اتصال میکروفن USB به آن به طی فرآیند گوناگونی نیاز دارید.

فعلا که با ساختار کلی میکروفن‌های دیجیتالی آشنای شدید، کاربردهای متنوع آنان و ویژگی ها مورد نیاز برای تعیین شایسته ترین آیتم را نظارت میکنیم.

خصوصیات شایسته ترین میکروفن بازی یا این که استریم زنده
گیمرهایی که در ادامه ضبط روند بازی یا این که استریم زنده‌ی بازی خویش میباشند، نیازهایی نسبتاً شبیه با موسیقی‌دان‌هایی دارا‌هستند که از میکروفن برای ضبط صدای خواننده به کار گیری می‌نمایند. اما موسیقی‌دان‌ها در اکثر موردها سیگنال را خالص ضبط می‌نمایند و بعد با به کار گیری از تجهیزات و امکانات دیگر، فرایندهای میکس و بازنویسی و اعمال EQ را انجام می دهند. درمقابل، گیمرها به تجهیزاتی نیاز دارا هستند که پردازش سیگنال را خود کار انجام دهند و به‌نوعی در شناسایی سیگنال‌های بسیار زیاد یا این که بسیار معدود، با هوشمندی بیشتری کار نمایند. درنهایت، اکثر میکروفن‌های مطلوب گیمینگ در پیاده‌سازی ساختارهای DSP با توان بیشتری فعالیت می‌نمایند.

بعضا از میکروفن‌های منحصر به فرد بازی، قابلیت گزینش الگوهای قطبی (الگوهای منحصر به فرد اخذ سیگنال صوتی از جهت‌های متفاوت) را به مخاطب می دهند. اگرچه الگوی تک‌جهته‌ی Cardioid برای اکثر زمان ها گیمرها مطلوب به‌حیث می رسد، بعضی از آنها در‌پی ضبط صدا از جهت‌های دیگر هم می باشند. برای چنین کاربرانی، الگوهای Omnidirectional یا این که Figure-Eight تعیین‌های قابل قبولی محسوب میشوند. بعضی از میکروفن‌های گیمینگ هم کلیدهایی منحصربه‌فرد دارا‌هستند تا سر مشق را برای هماهنگ شدن با امکانات و کنسول‌های مختلف هماهنگ نمایند.

از نکات اصلی اکثر میکروفن‌های گیمینگ می‌قدرت به جک هدفون اشاره نمود. اکثر وقت ها مثال‌های فن‌ای جک هدفون با تأخیر ارسال صدای نسبتاً در حدود صفر دارا‌هستند؛ درنتیجه، استریمرها در طی کلام، مسافت‌ای فی مابین صداها حس نمی کنند.

خصوصیات شایسته ترین میکروفن پادکست

غرض پایانی اکثر وقت ها میکروفن‌ها را می‌اقتدار در شفافیت صدا جست‌وجو کرد؛ اما در پادکست ما بایستی به مهارت گوینده هم اعتنا کنیم. در صورتی‌که گوینده‌‌ای در پادکست داریم که تجربه‌ای عالی در عمل با میکروفن و امکانات صوتی دارااست، احتمالا به میکروفنی فارغ از قابلیت و امکان‌های DSP نیاز خوا هیم داشت. درمقابل، در شرایطی که پادکست بیشتر به‌شکل خاطرنشان کرد‌وگو یا این که با کمپانی اشخاص مختلف ضبط میگردد، بایستی از میکروفن‌هایی با امکان پردازش بیشتر مصرف شود. نمونه‌‌هایی که برای گیمینگ آوردیم و نقط ی اوج‌و‌فرودهای ناگهانی در سیگنال را میتوانند حذف نمایند، برای چنین سناریویی انتخابی عالی به‌شمار میروند.

یکی کارداران مهمی که در تعیین میکروفن پادکست اهمیت دارااست، تعداد کسانی می باشند که به طور همزمان هنگام ضبط سخن می‌نمایند. درصورتی که فقط یک گوینده در پادکست داریم، الگوی قطبی تک‌جهته‌ی Cardioid مطلوب خواهد بود. در پادکست‌هایی که با محوریت اظهار کرد‌وگو ضبط میگردند، استعمال از میکروفن‌هایی با الگوی قطبی Figure-eight کارسازتر خواهد بود. در‌این مواقع، می‌قدرت میکروفن را در مسافت‌ای مطلوب دربین دو گوینده قرار بخشید که موقعیت طبیعی‌تری هم به صدای ضبط‌گردیده می دهد.

در بعضا سناریوهای پادکست‌سازی، ضبط صدای اتاق هم به‌تیتر بخشی از محتوای پادکست مدنظر قرار میگیرد. در چنین مواردی، به کار گیری از میکروفن‌های فراگیر Omnidirectional کاربردی خواهد بود. به‌تیتر نمونه، در صورتیکه پادکست فضایی زنده دارااست و در فضا گشوده یا این که تمرکز بر محیطی خاص (از جمله محل کار یا این که رستوران یا این که کافی‌شاپ) ضبط می‌گردد، می‌قدرت از میکروفن‌های فراگیر به کار گرفت. ولی نکته‌ی اساسی دیگر را فراموش نکنید: در چنین مواردی، میکروفن‌هایی که قابلیت و امکان اتصال به دستگاه‌های هم پا مانند موبایل هوشمند را دارا‌هستند، کاربرد بهتری خواهند داشت. گونه های گوناگونی در بازار وجود دارا هستند که حتی امکان اتصال به دستگاه‌های iOS را هم با پورت لایتنینگ مهیا می‌نمایند.

دو تجهیز الزامی مطلوب برای میکروفن‌های پادکست «ویند اسکرین» و «پاپ غربال» میباشند. این قطعات که اکثر اوقات از محصول فوم ساخته می شوند، وظیفه‌ی حذف صدای مزاحم و مازاد را برعهده می گیرند. خوشبختانه اکثر وقت ها میکروفن‌های مو جود در بازار به چنین امکانات اضافه‌ای مجهز میباشند و عمل را برایتان ریلکس می‌نمایند. فراموش نکنید که درنهایت بعداز ضبط صدا برای پادکست، به قابل انعطاف‌افزارهای رشته‌ای بازنویسی صوت هم نیاز پیدا می کنید.

ویژگی ها شایسته ترین میکروفن ضبط موسیقی
در کاربردهای ضبط موسیقی، میکروفن‌ها از امکانات اصلی لازم مخاطب میباشند. در چنین مواردی، به میکروفنی نیاز پیدا میکنید که سیگنالی روشن و ظریف را ارسال نماید. بعضا از مهندسان صدا و تولیدکنندگان درکنار سیگنال روشن، میکروفن ضبط موسیقی را به‌عامل مختصات و امکان‌های اختصاصی گزینش می‌نمایند. به‌تیتر نمونه، میکروفن Royer R-121 از نوع Ribbon از الگوی Figure-eight فایده می برد که برای ضبط صدا با توان و نرمی بیشتر کاربرد دارااست و ولی بخشی از صدای فضا را هم ضبط می‌نماید. درمقابل، میکروفنی همانند Shure SM7 نیز به‌‌استدلال شفافیت بسیار زیاد در سیگنال‌‌های دریافتی، در ضبط و پخش صدا هوا داران متعددی داراست. به این ترتیب، مفهومی به‌اسم سیگنال خالص (Pure) در ضبط موسیقی شاید منحرف‌کننده باشد. درنهایت، در ضبط موسیقی در‌پی سیگنالی روشن هستیم که در میکروفن‌های رشته‌ای به‌دست می آید.

میکروفن ضبط موسیقی

بعد از آنالیز اعتنا و شفافیت سیگنال، بایستی مشخصاتی را در میکروفن در حیث بگیریم که به ضبط صداهایی با شدت بسیار نادر یا این که زیاد مربوط می باشند. به‌تیتر نمونه، میکروفنی که شدت زیاد فشار صدا را به‌نیکی ضبط می‌نماید، برای ضبط صداهای بلند همانند صدای درام مطلوب به‌حیث می رسد. درمقابل، میکروفن‌های دیگر برای ضبط هر ذره از جزئیات صدا در جلوه‌های صوتی صدای خواننده مطلوب میباشند. در میکروفن‌های USB، برای ضبط موسیقی هم به‌طور کلی در ادامه همین مختصات هستیم و معنا کلی تفاوتی ساخت نمی‌نماید. در مرحله‌ی اولیه، بایستی سیگنال بسیار روشن داشته باشیم و آن‌گاه روی خصوصیات دیگر تمرکز کنیم.

در کاربرد ضبط صدا، احتمالا به میکروفن‌هایی با DSP درخورتوجه (مانند مثال‌های منحصربه‌فرد گیمینگ) نیاز نداریم. در ضبط موسیقی، پیرو روشن‌ترین و خالص‌ترین سیگنال هستیم؛ سیگنالی که پیش از این روی نوار ضبط میشد و اینک به قابل انعطاف‌افزارهای دستکاری صدا و موسیقی ارسال می گردد. بعداز ضبط نیز هرگونه بازنویسی و پردازش صدا در پروسه میکس انجام می شود. بعضی از مهندسان صدا، در زنجیره‌ی اخذ سیگنال صدا را با پاره ای EQ یا این که فشرده‌سازی اخذ می‌‌نمایند که ولی انعطاف‌پذیری کمتری در فرآیند بازنویسی و میکس به آنها میدهد؛ زیرا جلوه‌ها به‌نوعی با سیگنال‌ ضبط‌گردیده یک دست گردیده‌اند. ولی فراموش نکنید که فشرده‌سازی سیگنال یا این که ساخت و ساز محدودیت در مدت‌های داینامیک برای خودداری از تخریب صدا در نقطع ی عطف‌های موسیقی پیاده‌سازی میشود.

برای میکروفن‌های ضبط موسیقی به کمترین معیار پردازش سیگنال در باطن میکروفن نیاز داریم
نکات یادشده نشان می دهد که وصال به تعادل در حین تعیین میکروفن USB منحصر به فرد ضبط موسیقی سخت میباشد. درنهایت، پیرو میکروفنی هستیم که کمترین ترازو پردازش یا این که DSP را به‌شکل داخلی داشته باشد. ناگفته نماند میکروفن‌های مطلوب ضبط موسیقی مانند Beyerdynamics FOX وجود دارا‌هستند که DSP را هم روی سیگنال اعمال می‌نمایند؛ ولی به طبع پردازشی کمتر از میکروفن‌های منحصر به فرد گیمینگ دارا هستند. درمقابل، میکروفن‌های متفاوت و فن‌ای موسیقی هم مانند Sennheiser MK 4 Digital و Blue Raspberry وجود دارا هستند که پردازشی روی سیگنال اعمال نمیکنند.

در صورتیکه در ضبط موسیقی با میکروفن USB به دنبال شایسته ترین کیفیت ممکن باشید، بایستی سمپل‌ریت و بیت‌ریت را هم در خصوصیات در حیث بگیرید. کلیه‌ی میکروفن‌های مو جود در بازار قابلیت و امکان ضبط 44.1kHz/16bit را دارا‌هستند؛ البته در شرایطی که درپی تجربه‌ی رشته‌ای‌خیس و واضح‌خیس میباشید، شاید آیتم‌های 48kH یا این که حتی 96kHz با تجهیزات 24bit تعیین‌های بهتری باشند. درنهایت، فراموش نکنید که میکروفن‌های USB دیجیتال وظیفه‌ی یکسری تجهیز غیروابسته استودیویی را انجام میدهند. به عبارتی‌طورکه گفته شد، تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال به‌شکل اتومات در آنها انجام می شود.

برهان اصلی بها
در تعیین هر تجهیز طاقت فرسا‌افزاری، میزان دارایی‌ی دردسترس مخاطب بسیار اهمیت دارااست. حتی درصورت دراختیار داشتن میزان دارایی‌ی بسیار زیاد، بایستی در گزینش امکانات اعتنا فرمائید تا میکروفنی مطلوب با نیازتان تهیه و تنظیم کرده باشید. مدت‌ی قیمتی میکروفن‌های USB جان دار در بازار بسیار متنوع میباشد و مورد‌هایی از کمتر از صدهزار تومان تا چندمیلیون تومان پیش روی شما قرار دارا‌هستند. اگرچه ارزش بیشتر لزوما به‌معنای سعی بهتر وجود ندارد، ارتباطی نسبی میان ارزش و کیفیت وجود داراست.

هنگام خرید میکروفن می بایست به اسباب جانبی یار و همدم‌با آن هم اعتنا نمائید. بسته به همت و نیازتان، استند و ویند اسکرین و پاپ غربال شاید به‌تیتر اسباب و اثاث جانبی الزامی در لحاظ گرفته شوند. پس قبل از خرید، این نکات را هم در حیث داشته باشید تا میکروفنی با اثاثیه جانبی بدون نقص‌خیس بخرید. به‌ذکر دیگر، فقط پیرو مورد‌ی گران‌خیس یا این که ارزان‌خیس نباشید و نیازهای خویش را در گزینش میکروفن در حق تقدم نخستین قرار دهید.

ستاپ رشته‌ای میکروفن

آیا میکروفن XLR بهتر وجود ندارد؟
ضعف مهم میکروفن‌های USB محدودیت آنان در ضبط سیگنال‌های صوتی میباشد. با میکروفن دیجیتال USB، فقط می‌قدرت یک خروجی صوتی را ضبط کرد. به‌هرحال، این امکانات برای کاربردهای آن‌چنان فن‌ای پباده سازی نشده‌اند و با ستاپ شالوده‌ی کامپیوتری سوای امکانات صوتی اضافه می‌اقتدار از آنان به کار گرفت. اما ابزارهای قابل انعطاف‌افزاری تا حدودی میتوانند ورودی‌های صدا را غیر وابسته نمایند؛ ولی بازهم محدودیت‌هایی برایتان تولید می‌نمایند.

به‌طور کلی، در شرایطی‌که درپی ضبط همرمان یک سری میکروفن میباشید، میکروفن‌های USB نیازتان را به‌خیر و خوبی برطرف نمیکنند. در چنین مواردی، می بایست در ادامه رابط‌های صوتی USB یا این که تاندربولت باشید که ورودی‌های متفاوت را همزمان اخذ و آنان را به‌شکل فولدر‌های منقطع به کامپیوتر ارسال می‌نمایند. درصورتی که این گزینش را به سناریویی امکانات صوتی خویش اضافه نمائید، احتمالا گزینش میکروفن XLR به آیتم‌های شما اضافه میگردد. با اضافه‌شدن تعیین XLR، مورد‌های زیادی دراختیار خواهید داشت که گفت و گو را از مطالب این نوشته‌ی علمی بیرون می‌نماید. این میکروفن‌ها بها بسیار گران‌تری دارا هستند و اکثر اوقات برای کاربردهای فن‌ای استودیویی گزینش میشوند.

شایسته ترین میکروفن‌های USB برای استریم و پادکست
باتوجه‌به توضیحات گفته‌گردیده، دیدگاهی کلی در امر مورد‌های مستلزم تحلیل پیدا کردیم. در حال حاضر یک سری مثال از میکروفن‌های برتر مو جود در بازار را چک میکنیم. بعضی از آنان در بازار درون جان دار نیستند و درصورت نیاز، می بایست خرید از مغازه‌های دربین‌المللی را مدنظر قرار دهید. ولی اکثر اوقات میکروفن‌هایی که درادامه معرفی میگردند، نیازهای ما‌را برطرف می‌نمایند و در بازار هم جانور می باشند.

 

میکروفن‌های بلو سبک Yeti در چندین مثال در بازار مو جود میباشند. سبک Blue Yeti Nano یکی مثال‌های ارزان‌بها به حساب می آید که متأسفانه در بازار کشور‌ایران جانور وجود ندارد. این میکروفن پباده سازی کوچکی درمقایسه‌با سبک Blue Yeti داراست و در دسته‌ی میکروفن‌های کمتر از ۱۰۰ دلار مکان می گیرد. بلو یتی نانو برای یوزرها نو‌فعالیت انتخابی عالی محسوب میشود تا اولی تجربه‌های استریم خویش را با آن رقم بزنند. بعد ها کوچک و وزن مدل با وجود پباده سازی فلزی، سبک نانو را به انتخابی عالی برای اشخاصی تبدیل می‌نماید که امکان حمل را به‌تیتر اولویتی اصلی در لحاظ دارا هستند. سبک نانو دو الگوی ضبط یک‌جهته و فراگیر دارااست.

میکروفن Blue Yeti X یک کدام از دیگر از اعضای خانواده‌ی بلو یتی به حساب می آید که برای کاربردهای رشته‌ای آیتم‌ای بسیار عالی به‌شمار می‌رود. کیفیت صدا در ورژن‌ی X به‌طور خارق‌العاده‌ای عالی میباشد. میکروفنی که چهار الگوی ضبط را به مخاطب ارائه می‌نماید (Cardioid ،Bi-directional ،Omni-directional و Stereo)، مطلقا انتخابی عالی برای گونه های کاربردها به حساب می‌آید. در پباده سازی ورژن‌ی X، از ویژگی‌های ورژن‌ی نانو نیز به کار گیری شد تا میکروفنی با بعد ها سنجیده‌خیس و وزن مدل‌خیس از ورژن‌ی مهم به بازار عرضه خواهد شد. از امکان‌ها و مزیت‌های اساسی Blue Yeti X می‌قدرت به آیتم‌ی Smart knob با لامپ نشانگر LED و نرم افزار جانبی و منحصر به فرد Vo!Ce از کمپانی آفریننده اشاره نمود.

ورژن‌ی اورجینال بلو یتی در برخی از دکان‌های داخلی یافت می شود. ارزش این میکروفن در بازارهای جهانی ۱۶۹ دلار میباشد و می‌اقتدار آن را شایسته ترین آیتم برای پادکست و استریم بازی دانست. اما تجربه‌ی کاربردی در حیطههای دیگر همانند ساخت و ساز موسیقی و پادکست هم با بلو یتی جالب بوده میباشد. وزن Blue Yeti تقریبا یک کیلوگرم میباشد و هنوز‌هم با وجود معرفی ورژن‌های تازه X و Nano، نسبت قابل قبولی از قیمت به‌ازای هزینه‌ی پرداخت‌گردیده را به استفاده کننده ارائه می‌نماید.

 

در شرایطی که به دنبال مورد‌ای رشته‌ای برای ضبط صدا، خصوصا پادکست می‌باشید، میکروفن کندانسور رود سبک NT-USB مورد‌ای عالی به حساب می‌آید. این میکروفن پنج‌ولتی با الگوی ضبط صدای یک‌جهته‌، جواب‌گویی فرکانس ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را به مخاطب ارائه می‌نماید. از قابلیت و امکان‌های رشته‌ای میکروفن هم می‌اقتدار به در اختیار گرفتن میکس روی خویش تجهیز، حفظ کننده پاپ، سه‌مبنا و اتصال هدفون سوای تأخیر اشاره نمود. کاربرانی که درپی کیفیت درخورتوجه استودیویی در پادکست خویش می باشند، Rode را به‌تیتر یکی‌از مورد‌های اصلی مدنظر قرار میدهند که ولی به پرداخت هزینه‌ای بیشتر از سایر سبک‌ها نیاز دارااست.

از قابلیت و امکان‌های اساسی میکروفن Rode NT-USB می‌اقتدار به در دست گرفتن فن‌ای شوک به‌شکل داخلی در دستگاه اشاره نمود. این در اختیار گرفتن صداهای اضافه‌ی مرسوم مانند صفحه کلید و... را حذف می‌نماید؛ درنتیجه، می‌اقتدار داعیه کرد که فرآورده رود برای استریمرهای فن‌ای نیز مورد‌ای عالی به‌شمار می‌رود. به عبارتی‌طورکه گفته شد، حافظ پاپ که درکنار میکروفن عرضه می گردد، در حذف صداهای مزاحم هوای پیرامون کاربرد متعددی دارااست. این میکروفن را می‌قدرت با بها حدود ۶/۳ میلیون تومان در بازار درون خرید.

خرید میکروفن Rode NT-USB از دیجی‌جنس
میکروفن BOYA BY-PM700
مطلوب برای پادکست‌های گروهی

میکروفن BOYA BY-PM700

میکروفن‌های مارک بویا مدام مقام ویژه‌ای در بازار داشته‌اند. کاربرانی که در پی ضبط پادکست‌های گروهی و با محوریت بیان کرد‌وگو می باشند، آیتم‌های زیادی از این مارک را در بازار می بینند که مثال‌ی BY-PM700 یکی میکروفن‌های برتر محسوب میشود. میکروفن پنج‌ولتی بویا که در خانواد‌ی کندانسور قرار میگیرد، الگوهای ضبط متنوعی دراختیار یوزرها قرار می دهد. این میکروفن به‌راحتی از سیستم‌دلیل ویندوز و مک پشتیبانی و با پباده سازی مطلوب مبنا، به‌راحتی نیازهای پادکست اظهار کرد‌وگومحور را برطرف می‌نماید.

از قابلیت و امکان‌های اساسی میکروفن بویا BY-PM700 می‌اقتدار به رزولوشن ۱۶ بیتی و ۴۸ کیلوهرتزی صدا اشاره نمود. امکان اتصال هدفون و مانیتور کردن صدا هم فارغ از تأخیر دراختیار استفاده کننده قرار میگیرد. پباده سازی فلزی جنس بویا آن را به مورد‌ای بادوام تبدیل می‌نماید که برای کاربردهای فن‌ای طولانی بسیار مطلوب به‌لحاظ میرسد. به عبارتی‌طورکه گفته شد، یک‌سری الگوی ضبط صدا در میکروفن رومیزی بویا پشتیبانی می شوند (Omni-directional ،Cardiod ،Stereo و Bi-directional). میکروفن بویا با ارزش حدود ۴/۲ میلیون تومان در بازار درون فروخته می شود.

 

مارک آدیو-تکنیکا هم از فعالان نام دار صنعت صوت به حساب میآید. میکروفن USB این موسسه با مارک AT2020 یکی‌از مورد‌های برتر برای پادکست‌سازی فن‌ای به‌شمار می‌رود. میکروفن AT2020 صرفا یک الگوی یک‌جهته را برای ضبط صدا ارائه می‌نماید؛ درنتیجه صرفا برای تولید پادکست تک‌نفره مطلوب خواهد بود. متاع آدیو-تکنیکا در ورژن‌ی پلاس هم عرضه می شود که امکان‌های بیشتری به استفاده کننده ارائه می‌نماید. فراموش نکنید که AT2020 در یکسری سبک با رابط‌ها‌ی XLR و USB در بازار عرضه می‌گردد.

میکروفن +AT2020USB همگی نیازهای پادکستر رشته‌ای از هدفون محاسبه فارغ از تأخیر تا دکمه‌های تهیه و تنظیم وسعت صدا را ارائه می‌نماید. پباده سازی فلزی میکروفن آن را به آیتم‌ای بادوام تبدیل می‌نماید. آدیو-تکنیکا یاروهمدم‌با میکروفن خویش سه‌اساس هم عرضه می‌نماید که اما طبق بررسی ها، پایداری قابل قبولی ندارد. به‌هرحال، ورژن‌ی USB از AT2020 برای کاربرانی مطلوب به‌لحاظ میرسد که به‌نبال نویز اندک و در اختیار گرفتن بیشتر روی صدا و دوام چشمگیر در میکروفن می‌باشند. نکته‌ی اساسی دیگر این میباشد که پباده سازی AT2020 قابلیت و امکان به کارگیری از گیره‌های دیگر برای اتصال رومیزی فن‌ای را به مخاطب میدهد. میکروفن آدیو-تکنیکا را می‌قدرت با پرداخت هزینه‌ی حدودی ۳/۵ میلیون تومان از دکان‌های داخلی تنظیم کرد.

 

میکروفن ورژن‌ی مینی از خانواده‌ی رود NT با بعد ها کوچک، یکی آیتم‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی بازار به حساب میآید. کمپانی تولیدکننده در‌این میکروفن از مبنا‌ی مغناطیسی به کارگیری نموده است که آن را برای قراردادن روی میز مطلوب می‌نماید. اگرچه رابط USB-C میکروفن مینی با اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی هماهنگی دارااست، شاید برای بعضی از یوزرها نیاز به خرید تبدیل را ساخت و ساز نماید. میکروفن Rode NT-USB Mini در بازارهای میان‌المللی به‌اسم Run NT USB Mini هم شناخته می گردد و بها ۱۳۹ دلاری داراست. اما در بازار باطن برچسب قیمتی حدود ۲/۸ میلیون تومان برای آن چشم می‌گردد.

کاربرانی که پیرو هزینه‌ی متعددی نیستند و رغبت دارا هستند تا ایجاد پادکست یا این که استریم بازی را اولی‌توشه تجربه نمایند، بایستی Rode NT-USB Mini را به‌تیتر مورد‌ای اساسی در لحاظ داشته باشند. آنالیز‌های متفاوت نشان می دهد که میکروفن نام برده با وجود بعدها کوچک، برای گونه های کاربردها کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌نماید. 

میکروفن‌های اقتصادی
آیتم‌هایی که پیش‌ازاین معرفی کردیم، اکثر زمان ها قیمتی گران‌خیس از دومیلیون تومان دارا هستند و شاید برای استفاده کننده داخلی تازه کار، تعیین‌های قابل قبولی نباشند. از فی مابین آیتم‌های مو جود در بازار درون، مارک تراست یکی‌از کمپانی‌هایی به حساب میآید که محصولاتی به طور تقریب کیفیت خوب را به بازار عرضه می‌نماید. در صورتی‌که در ادامه میکروفن هستیدی که کیفیتی یه خرده بهتر از هدست‌ها را در ضبط صدا و استریم ارائه نماید، میکروفن‌های تراست آیتم‌های قابل قبولی میباشند.

 

از در بین مورد‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی مارک تراست می‌اقتدار به Trust GXT 242 اشاره نمود که با وجود بها جهانی ۵۵ دلاری، در بازار داخلی با بها حدودی ۲/۸ میلیون تومان فروخته میشود. این میکروفن را می‌قدرت آیتم‌ای مطلوب برای کاربردهای معمولی با کامپیوتر در لحاظ گرفت. از قابلیت و امکان‌های اساسی میکروفن تراست می‌قدرت به پاپ غربال و سه‌مبنا اشاره نمود که آن را برای کاربری‌های عادی استریم به آیتم‌ای مطلوب تبدیل می‌نماید. حتما کیفیت ایجاد میکروفن نام برده به‌اندازه‌ی مثال‌های فن‌ای چشمگیر وجود ندارد؛ ولی امکانات مازاد و قابلیت و امکان اتصال میکروفن به کنسول‌های بازی، تعیین آن را پاره ای منطقی جلوه میدهد.

 

میکروفن دیگر مارک تراست به‌اسم GXT 232 سفارش می گردد که با سه‌مبنا‌ی ضدشوک و پاپ غربال، کیفیت رضایت‌بخشی برای یک پادکستر و استریمر نو‌فعالیت آماده می‌نماید. این میکروفن ۳۵ دلاری که در بازار درون با بها حدودی ۱/۵ میلیون تومان عرضه میشود، برای استریم بازی مورد‌ی قابل قبولی میباشد. کیفیت کابل و بدنه‌ی میکروفن تراست راضی‌کننده به‌لحاظ می رسد و به‌هرحال، خروجی بهتری درمقایسه‌با میکروفن داخلی کامپیوتر یا این که هدست‌های گیمینگ داراست. 

ارزان‌ترین میکروفن مارک تراست به‌اسم GXT 212 با بها حدودی یک‌میلیون تومان در بازار باطن یافت می‌گردد. در صورتی‌که به دنبال ارزان‌ترین میکروفنی میباشید که کیفیتی بهتر از میکروفن داخلی کامپیوتر یا این که هدست بازی را به‌یاور داشته باشد، این کالا را سفارش میکنیم. میکروفن نام برده با سه‌اساس‌ا‌ی بی آلایش عرضه میگردد و قابلیت و امکان اتصال هدفون را هم به مخاطب میدهد. نکته‌ی اصلی این میباشد که الگوی ضبط در GXT 212 به‌شکل فراگیر (Omni-directional) میباشد و شاید برای فضاهای نامرتب مطلوب نباشد.

 

از میکروفن‌های اقتصادی مو جود در بازار درون می‌قدرت به ینمای Y20 اشاره نمود که با بها حدود ۶۰۰ هزار تومان دردسترس میباشد. این میکروفن از رابط ۳/۵ میلی‌متری برای اتصال به کامپیوتر منفعت میبرد و غربال قابل انعطاف‌کنندگی صدا ندارد. برای کاربردهای معمولی و استریم بسیار تازه کار، ینمای Y20 گزینش بدی نخواهد بود؛ هرچند برای ضبط پادکست آن‌چنان سفارش نمی شود. از کم قابلیت و امکان‌های اثر گذار میکروفن نام برده هم می‌اقتدار به غربال برش فرکانس‌های ذیل اشاره نمود.

 

ارزان‌ترین میکروفنی که می توانیم به‌تیتر ابزاری جانبی برای ضبط صدا توصیه کنیم، Yanmai SF-666 اسم داراست که با بها حدود ۳۶۰ هزار تومان فروخته می‌گردد. به طبع با چنین هزینه‌ای نمی‌قدرت انتظار کیفیت خیره‌کننده‌ای از میکروفن جانبی داشت؛ هرچند با به کارگیری از آن در دور و بر‌های آکوستیک و با صدای محیطی بسیار اندک، کیفیتی درخورتوجه را تجربه می کنید. فرآورده ینمای از رابط ۳/۵ میلی‌‌متری فایده می برد و غربال قابل انعطاف‌کنندگی یا این که برش فرکانس‌های زیر را ندارند. به‌هرحال، میکروفنی با چنین مدت‌ی قیمتی شاید حتی نتواند صدا را با کیفیتی بهتر از هدست‌های گیمینگ ضبط و منتقل نماید.


به عبارتی‌طورکه گفته شد، در تعیین میکروفن استریم و پادکست، نیاز استفاده کننده مهمترین حق تقدم شناخته می‌گردد. همینطور، فضایی که در آن فرآیند استریم یا این که ضبط را انجام می‌دهید، نقش مهمی در تعیین کالا ایفا خواهد کرد. به‌هرحال، میکروفن‌های جان دار در بازار در اشکال دوران‌ی قیمتی برای کاربردهای متنوع عرضه میگردند. توصیه میگردد در حالتی که به پادکست‌سازی یا این که استریم به‌تیتر فعالیتی دورازشوخی نگاه نمیکنید، نخست از مثال‌های مقرون‌به‌صرفه‌ به کارگیری نمائید.

ساخت پادکست و استریم بازی علاوه‌بر میکروفن، به امکانات دیگری هم نیاز دارااست که باتوجه‌به بها گران مشقت بار‌افزار در بازار درون، بهتر میباشد اپ‌ریزی منظم و بلندمدتی برای هزینه‌ها داشته باشید. فراموش نکنید هزینه‌های دیگر همانند آکوستیک‌کردن اطراف، نمایشگر، کامپیوتر فن‌ای و... هم درنتیجه‌ و کیفیت پایانی شما تأثیرگذار میباشد.
 

  • ۹۹/۰۷/۰۵
  • محسن مینایی

راهنمای خرید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی